وبلاگ ۱۰ ک ۱۰ مالی

( دهکده مالی مجــری و مشا و ره در کلیــه ا مور مالی و مالیاتی و حسابرسی** تماس بامدیر ** ۸ ۴ ۴ ۳ ۹ ۳ ۲ ۲ ۱ ۰۹ )

وبلاگ ۱۰ ک ۱۰ مالی

( دهکده مالی مجــری و مشا و ره در کلیــه ا مور مالی و مالیاتی و حسابرسی** تماس بامدیر ** ۸ ۴ ۴ ۳ ۹ ۳ ۲ ۲ ۱ ۰۹ )

دانلود بخشنامه های افزایش حقوق و سقف مالیات و حق بیمه سال ۱۳۸۹

متن کامل بخشنامه مزد سال ۱۳۸۹ مصوب شورای عالی کار که عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار و امور اجتماعی برای اجرا ابلاغ کرده، به شرح ذیل است:  دانلود کنید

ورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه (دولت، کارفرمایان و کارگران) در جلسه مورخ 22/12/88، پس از بحث و بررسی راجع به تعیین حداقل مزد سال 1389، در اجرای ماده 41 قانون کار با در نظر گرفتن مصالح کارگران در انطباق هر چه بیشتر میزان درآمد آنان با سطح معیشت و هم چنین با توجه به مقتضیات بنگاههای تولیدی و کارفرمایان و شرایط اقتصادی جامعه موارد زیر را به اتفاق آرا مورد تصویب قرار داد.

1- از اول سال 1389 حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد دائم یا موقت) مبلغ 101000 ریال ( یکصد و یک هزار ریال) تعیین می گردد. همچنین از اول سال 1389 سایر سطوح مزدی نیز روزانه 7 درصد مزد ثابت یا مزد مبنا ( موضوع ماده 36 قانون کار) باضافه روزانه 7011 ریال به نسبت آخرین مزد در سال 1388 افزایش می یابد.

تبصره: با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارگران مشمول طرحهای طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت کار و امور اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ روزانه 101000 ریال (یکصد و یک هزار ریال) کمتر شود. 

دانلود بخشنامه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

جدول مالیاتی سال 1389---- ماده 131


سقف معافیت مالیاتی موضوع مواد 84 و 85 قانون م.م برای سال 89 مبلغ 52 میلیون و 500 هزار ریال تعیین شده است.

این به آن معنی است که کلیه حقوق‌بگیران در سال آینده که مجموعا 52 میلیون و 500 هزار ریال درآمد دارند و برای هر ماه 4 میلیون و 375 هزار ریال از پرداخت هرگونه مالیات معاف هستند.


درصد مالیات
مبلغ حقوق ماهیانه
معاف
۴.۳۷۵.۰۰۰
۱۰ ٪
۷.۸۷۵.۰۰۰
۲۰ ٪
۱۲.۷۰۸.۳۳۳
۲۵ ٪
۲۵.۲۰۸.۳۳۳
۳۰ ٪
۸۷.۷۰۸.۳۳۳
۳۵ ٪