وبلاگ ۱۰ ک ۱۰ مالی

( دهکده مالی مجــری و مشا و ره در کلیــه ا مور مالی و مالیاتی و حسابرسی** تماس بامدیر ** ۸ ۴ ۴ ۳ ۹ ۳ ۲ ۲ ۱ ۰۹ )

وبلاگ ۱۰ ک ۱۰ مالی

( دهکده مالی مجــری و مشا و ره در کلیــه ا مور مالی و مالیاتی و حسابرسی** تماس بامدیر ** ۸ ۴ ۴ ۳ ۹ ۳ ۲ ۲ ۱ ۰۹ )

متن بخشنامه شماره 31753-259-213 مورخ 8/4/87 سازمان امور مالیاتی

قانون مالیات بر ارزش افزوده که در اجرای اصل 85 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 17/2/1387 به تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رسیده و در تاریخ 2/3/1387 توسط شورای محترم نگهبان تایید گردیده است، با توجه به مواد 42، 51 و 53 قانون مزبور و رعایت موارد ذیل به پیوست جهت اجرا ابلاغ می­گردد.

1-      مطابق ماده 51 قانون مذکور، از اول ماه پس از تاریخ تصویب قانون (‌از ابتدای خردادماه سال جاری) 2%‌ مالیات موضوع بند هـ ماده (3) قانون موسوم به تجمیع عوارض حذف و عوارض شهرداری موضوع بند (هـ) ماده یاد شده از یک درصد (1%) به یک و نیم درصد (5/1%) اصلاح شده است.

 

شایان ذکر است، عوارض محصولات صنایع آلوده­کننده محیط زیست موضوع قسمت اخیر بند (هـ) ماده مذکور کماکان تا پایان شهریورماه سال جاری به نرخ یک درصد (1%) قیمت فروش قابل مطالبه و وصول خواهد بود.

2-      مالیات نقل و انتقال انواع خودرو و تکالیف دفاتر اسناد رسمی در خصوص تنظیم اسناد مربوط به خودرو از تاریخ تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده، مطابق ماده 42 قانون و تبصره های ذیل آن می­باشد.

3-      مالیات و عوارض نوشابه­های گازدار، سیگار و فرآورده­های نفتی موضوع بندهای (الف)‌، (ب)،(ج) و (د) ماده 3 قانون موسوم به تجمیع عوارض و همچنین سایر مالیات ها و عوارض موضوع قانون یاد شده تا پایان شهریورماه سال جاری کماکان مطابق مقررات و ترتیبات قانونی مزبور می­باشد.

4-      از ابتدای مهرماه سال جاری و با لازم الاجراء شدن سایر مواد قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون موسوم به تجمیع عوارض به طور کلی لغو می گردد و دریافت مالیات و عوارض کالا و خدمات از عرضه کنندگان کالا، ارائه دهندگان خدمات و صادر و واردکنندگان کالا و خدمات به موجب قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

 

علی اکبر عرب مازار

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1387/06/09 ساعت 10:17 ق.ظ http://maadar.blogsky.com

حلول ماه مبارک رمضان مبارک...
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و آرزوی سلامتی و تندرستی برای شما و خانواده محترم ....
منتظر دیدار و محبت شما هستم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد